کرامت؛حکمت؛ایمان

نزدیک تر از ما به ما... تا او راهی نبود، ولی ما در راه ماندیم... در خودمان...

نزدیک تر از ما به ما... تا او راهی نبود، ولی ما در راه ماندیم... در خودمان...

کرامت؛حکمت؛ایمان

*هــوالحکیــم*

دکترینولوژی (یا قاعدة القواعد) دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است.

تبیین این قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است. لذا موضوع دانش دکترینولوژی، مطالعه‌ی جامعه از حیث «باید»، مبتنی بر قواعد ذاتی حاکم بر خلقت، طبیعت و رفتار موجودات و انسان است.


هـوالـهادی

خبر حضرت امیرالمومنین علی (ع) در مورد آینده ناگوار مسلمانان

 

پس از من بر شما روزگاری خواهد آمد که در آن چیزی پوشیده تر از حق ، و آشکار تر از باطل ، و رایج تر از دروغ بر خدا و پیامبرش نباشد . نزد مردم آن زمان کالایی کسادتر از قرآن نیست اگر به درستی تلاوت شود ، و کلایی رایج تر از آن نیست اگر آن را واژگونه معنا کنند ، چیزی در شهرها بدتر و ناشناخته تر از معروف ، و شناخته تر یا بهتر از منکر نباشد .

حاملان قرآن آن را به گوشه ای افکنند و حافظان قرآن آن را به فراموشی سپارند . در آن روز قرآن و اهل قرآن مطرود و در انزوایند ، و چونان دو یار همراه در یک طریق روانند ، و هیچ کس آن دو را پناه ندهد .

قرآن و اهل قرآن در روزگار در میان مردمند ولی در میان مردم نیستند ، با آنانند اما با آنان نیستند ، زیرا گمراهی با هدایت هماهنگ نیست ، هرچند در کنار همدیگر باشند    .

آن مردم بر پراکندگی اتفاق کرده ، از وحدت روی گردانند ، گویا آنان پیشوای قرآنند نه قرآن پیشوای آنان . از قرآن میان آنان جز نامی نماند و از آن جز خط و نوشته ای نشناسند . پیش از آنکه چنین زمانی فرا رسد ، صالحان را به هر شکنجه ای آزرند ، و سخن راستشان را دروغ بر خدا نامیدند و کار نیکشان را جزای بد دادند ...

آنان که پیش از شما بودند در اثر آرزوهای بلند و غفلت از مرگ هلاک گشتند ، تا مرگ بر آنان فرود آمد ، مرگی که عذر آدمی را بر اندازد ، و فرصت توبه را از او بگیرد ، و سختی جان کندن و عذاب را بر وی فرود آورد.

بخشی از خطبه 147 نهج البلاغه


دلنوشته : الهـی !!!

 صفت رحمـن و رحیـمت بر من عیان است،

بنده در بند را صفت جبـار و قهـار باید تا عبرتی شاید


**************************************

کاملا بی ربط : در هوای نفس ام ، اسیرم اللهم فک کل اسیر  

**********************************

نظرات  (۱)

ای خدای من!ان چه در این جهان هستی ساخته است خردی ونا توانی من است وان چه از تو پدیدار میشود زیبنده توست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">